مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد فرانسه با حمله به رفح مخالفت کرد اسلامی: اراده رسیدن به تولید ۲۰هزار مگاوات برق اتمی تا سال ۱۴۲۰ را داریم سردار ایزدی: پدافند غیرعامل در مسیر رو به رشدی قرار گرفته است رئیس انجمن هسته‌ای ایران: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی را دنبال می‌کنیم رئیسی در دیدار با بارزانی: عراق و اقلیم کردستان مانع استفاده از خاک این منطقه علیه ایران شوند رئیس سازمان انرژی اتمی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با کشور‌های دیگر هستیم گروسی وارد تهران شد گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟ امیرعبداللهیان با نیچروان بارزانی دیدار کرد حضور سفیر عربستان در تهران در کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای اصفهان + فیلم شکوه یک انقلاب و تغییر دنیا اطلاع‌رسانی صادقانه باعث افزایش تعداد رأی‌دهندگان شده است دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود+ فیلم رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج: جمهوری اسلامی در پشتیبانی از فلسطین منتظر کسی نماند و نمی‌ماند | حج امسال، حج برائت است لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی در گردهمایی ائمه جمعه شرق کشور: امامت جمعه، توفیق خدمت به مردم است

  • کد خبر: ۱۷۳۶۹۴
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
آیت‌الله علم‌الهدی در گردهمایی ائمه جمعه شرق کشور: امامت جمعه، توفیق خدمت به مردم است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حضور در این عرصه را موفقیتی برای خود بدانید و برای این برکت، به درگاه خدا شکرگزار باشید، زیرا همین امر نیز توفیقی است که خدا به بنده خود اعطا می‌کند تا با هرچه دارد، در راه تبیین حق سخن بگوید و ایستادگی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در گردهمایی نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه شهرستان‌های شرق کشور که با عنوان «عهد حضور»، صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: وجود اقدس امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید «مَن فُتِحَ بابُ الخَیرِ فَلیَنتَهَزّه فَاِنَّه لایُدری مَتی یَغلُقَ عَنه» یعنی هرکس که دری از خیر به رویش گشوده شود، باید آن را غنیمت بداند زیرا هرگز معلوم نیست چه زمان این نعمت قرار است تمام شود.

وی افزود: مسئله امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه نیز باب خیری است که برکات زیادی دارد و برای همه برکاتی که در این عرصه داریم، اگر بتوانیم اخلاص خود را حفظ کنیم، سرمایه و توشه بسیار عظیمی برای آخرت تک‌تک ما خواهد بود؛ ضمن اینکه در دنیا هم عزتمند هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته همه این مسائل مربوط به محاسبه دنیایی امور است و برکات این کارها، گاهی اوقات امکاناتی برای ما به وجود می‌آورد که فرد بتواند خدمتی ماندگار به ساحت مقدس رسول خدا(ص)، اهل‌بیت(ع) و دین خدا انجام دهد. ائمه جمعه بدانند در میدانی قرار دارند که اگرچه موقعیت‌ها فشار می‌آورند و فراز و نشیب‌های بسیاری در آن وجود دارد اما ما به ازای این سختی‌ها، برکات و دستاوردهایی می‌تواند باشد که قابل‌احصا نیستند. اگر این میدان نبود، ما در کدام عرصه می‌توانستیم دین خود را به ساحت دین خدا برآورده کنیم؟

وی ادامه داد: حضور در این عرصه را موفقیتی برای خود بدانید و برای این برکت، به درگاه خدا شکرگزار باشید زیرا همین امر نیز توفیقی است که خدا به بنده خود اعطا می‌کند تا با هرچه دارد، در راه تبیین حق سخن بگوید و ایستادگی کند.

جای خالی مساجد در شهرهای جدید

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این همایش گفت: در طول تاریخ، برخی نهادها توسط حکومت‌ها و برخی تشکل‌ها توسط مردم‌پایه‌ریزی شده‌اند. در نوع اول، نهادهای حکومتی برای رسیدگی به یک بحران یا اداره اوضاع شکل گرفته‌اند و در نوع دوم، تشکل‌های مردم‎نهاد برای حل گرفتاری مردم ایجاد شده‌اند. بااین‌حال، فقط یک نهاد است که فراتر از حکومت‌ها و ملت‌ها، شارع مقدس خودش به میدان آمده و آن را پایه‌ریزی کرده است. این نهاد همان مسجد است که در انقلاب اسلامی، به حدی از شکوفایی رسیده که می‌توان گفت نهادها و تشکل‌های بسیاری از این بستر به قدرت رسیده و جامعه را به سمت تعالی برده‌اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: خدمتی که انقلاب اسلامی به نهادهای عمومی و کانون‌های دینی انجام داد، غیرقابل‌اغماض است اما صد افسوس که شرایط کنونی از الگوی انقلاب اسلامی فاصله بسیار دارد. در یک نمونه می‌توان به نایاب بودن مساجد در شهرهای جدید اشاره کرد که منطبق با معماری اسلامی، باید در هر شهر به سهولت در دسترس مؤمنین باشد اما متأسفانه جای خالی آن در پروژه‌های کلان مسکن سازی به‌شدت احساس می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->